Onze Projecten
Nieuwe spoorbrug Utrecht
Nieuwe spoorbrug Utrecht Aan de brug hoofden van de nieuwe spoorbrug in Utrecht zijn t.b.v. het uitzetten van de brug aan weerszijden speciaal ontworpen kabelrupsen geïnstalleerd. Tijdens de installatie waren de de kabels al gemonteerd en aangesloten waardoor...
Draaibruggen
Draaibruggen Op de draaibruggen bij Sas van Gent en bij Terneuzen zijn speciale kabelrupsen, zgn. rondlopers, in een speciale behuizing gemonteerd. De kabelrupsen lopen hier om de draaias van de draaibruggen. De beperkte ruimte in de speciale behuizing was een...
Reparatie boorplatform
Reparatie kabelrupsen op booreiland Voor inspectie en noodreparatie zijn monteurs per helikopter naar een boorplatform in de Noordzee gevlogen. Ter plekke zijn, na een grondige inventarisatie van de problemen, de kabelrupsen gerepareerd en weer draaiend gemaakt.
Container kranen
Container kranen binnenhavens aan diverse container overslag kranen in zowel Nederland als ook in de rest van Europa zijn verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Van snelle service bij calamiteiten als complete ombouw van de kabelrups systemen. Bijn compleet...
Maeslantkering
Maeslantkering Op de Measlantkering zijn speciaal ontworpen kabelrupsen gemonteerd. Deze kabelrupsen bevinden zich zowel aan de noord dokdeur als aan de zuid dokdeur. Voor de installatie kon het complexe kabelpakket niet worden losgemaakt waardoor de twee...
Maasvlakte Rotterdam
Maasvlakte Rotterdam Op diverse container terminals, o.a. op de Rotterdamse Maasvlakte wordt onderhoud, inspecties en preventieve reparaties uitgevoerd. Immers, stilstand is geen optie. De werkzaamheden worden uigevoerd op verschillende fabricaat en type...
Radio Sterren Wacht
Radio sterren wacht Op de twaalf telescoop antennes lopen vanuit het centrum van de telescoop 131 hooggevoelige kabels hier werden op elke telescoop twee kabelrupsen geinstalleerd voor zowel de pool-as als de declanatie-as. De antennes roteren over twee assen...
Hanzebrug Zwolle
In de Hanzebrug werden twee speciaal ontworpen kabelrupsen geïnstalleerd en het kabel- en leidingen-pakket in de kabelrups aangelegd.
Wisman Techniek ontwikkelde voor deze spoorbrug voor de Hanzelijn bij Hattem een kabelrups om bij het uitzetten van de stalen brug de kabels op te vangen en te beschermen.
Berekend is dat de ongeveer 1 km lange stalen constructie tot 800 cm in lengte kan verschillen. Wij installeerden de kabelrups en
Om tijdens het uitzetten van de brug de kabels op te vangen en te beschermen zijn aan de noord- en zuidzijde twee kabelrupsen ingebouwd.
Deze kabelrupsen, opgedeeld in drie hoogte niveaus zijn door Kabelrupsservice ingebouwd. De extra uitdaging hierbij was dat de kabels al getrokken waren en de kabelrupsen ter plekke om de kabels gebouwd moesten worden.